Enemærkets Hostahave er en virksomhed, der kombinerer en fysisk besøgshave og plantesalg, med et online plantesalg. Efter et ejerskifte for 5 år siden, har de nye ejere sat øget fokus ind på at tillokke flere til haven, igennem en dedikeret indsats online for at følge med tiden. Med min rådgivning, er det er lykkedes dem at skabe et social medie univers, som er vokset fra 100 til over 6000 følgere på Facebook over årene, men de føler ikke at deres hjemmeside var fulgt med.
Hjemmeside inden redesignet er en løsning, som de overtog i forbindelse med ejerskiftet, og fremstår forældet og med ikke optimale løsninger. De ønskede et komplet redesign af siden, så denne fremstod mere troværdig, tidssvarende og professionel. Målet var dog først og fremmest at skabe en intuitiv og nem backend, da jo mere tid de bruger på hjemmesiden, jo mindre tid har de til at passe haven.



Vi har haft Sarah til, at forny vores hjemmeside, med henblik på flere besøgende i vores have.
Sarah har haft en professionel tilgang til både vores ønsker og behov. Hun har lyttet og er kommet med konstruktive ideer til udviklingen. Hun har endvidere lavet et nyt logo til vores virksomhed så vi fremtræder mere troværdige.
Vi vil til enhver tid bruge Sarah igen og anbefaler hendes arbejde.
Siden skal bestå både af 'besøgshave'-delen, samt en webshop.
Der skal være et system til opsætning af arrangementer.
Der skal være et selvstændigt system til blogindlæg, men også et til pasningsvejledninger af hostaer og andre planter.
Målgruppen består fortrinsvist af kvinder over 45 år, men mange er også 60+. Af denne grund var det ekstra vigtigt at siden var nem at navigere for folk, der ikke anser sig selv som IT-kyndige, og har dårligere syn. Derfor blev der ikke lavet 'smarte' og moderne funktioner, men i stedet velkendte og intuitive løsninger, som blev testet på målgruppen, for at sikre brugervenligheden.
En stor del af målgruppen foretrak endvidere at browse siden på deres mobil. Det er altid vigtigt at have et responsivt design, men dette var især et fokuspunkt, da deres originale hjemmeside ikke havde en god mobiloplevelse.

Inden redesignet, havde Enemærkets Hostahave et logo. Logoet var et bitmap billede i lav kvalitet, der havde en hvid baggrund inkluderet i selve billedet, hvilket gjorde det svært at benytte på forskellige baggrunde. Derudover blev det utrolig pixeleret, når det blev skaleret op i størrelse til skiltning.
For at løse dette skabte jeg et nyt logo, der skulle ligge til bunds for den nye visuelle identitet. I tæt samarbejde med virksomheden, fik vi skabt et logo der opfyldte deres ønsker.





